Usługa mojeID, to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online, które jest już dostępne w Banku Spółdzielczym w Warcie.
Uruchomiliśmy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.
Usługa mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Dzięki mojeID, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.), korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne.
Czym jest mojeID?
Usługa mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.
Usługa mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
Dzięki integracji z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym, użytkownik mojeID może korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Oznacza to dostęp do oferty świadczonej przez przedsiębiorstwa z różnych branż, m.in. dostawców mediów, usług medycznych czy ubezpieczeniowych, jak i szerokiego spektrum spraw urzędowych, obejmujących m.in. zdalne złożenie wniosku o dowód osobisty, rejestrację pojazdu czy uzyskanie odpisu aktu stanu cywilnego.
Możliwości oferowane przez mojeID
W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.
- Potwierdzenie tożsamości,
- Logowanie do istniejącego konta,
- Autoryzacja operacji.
Korzyści
- Łatwiejszy dostęp - prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
- Bezpieczeństwo - masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
- Użyteczność - korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
- Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne.
Zastosowanie
- Usługi publiczne
- Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu),
- Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych).
- e-Commerce
- Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu),
- Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy.
- Energetyka
- Rejestracja wniosku/formularza,
- Przedłużenie umowy,
- Dostęp do portalu klienta.
- Medycyna
- Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych,
- Zakup leków przez internet.
- Media
- Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo,
- Opłacanie abonamentu.
- Ubezpieczenia
- Sprzedaż polisy przez internet,
- Odnowienie polisy (Direct).
Jak zarejestrować Profil Zaufany?
Przed przystąpieniem do procesu rejestracji Profilu Zaufanego sprawdź, czy Twoje dane w Banku Spółdzielczym w Warcie oraz systemie bankowości internetowej są aktualne. Wymaganym elementem podczas rejestracji jest podanie w systemie bankowym adresu e-mail.
Wprowadzenie lub zmiana adresu e-mail nie wymaga Twojej wizyty w placówce Banku Spółdzielczego w Warcie, możesz to zrobić samodzielnie po zalogowaniu się do systemu eBankNet.
W tym celu, należy:
- zalogować się do systemu eBankNet,
- wybrać "Mój profil - "Adres e-mail",
- wprowadzić lub zmienić adres e-mail,
- uwierzytelnić zmianę (kod SMS).
Po kilkunastu minutach od uwierzytelnienia dane w głównym systemie bankowym zostaną z aktualizowane.
W przypadku problemów prosimy o kontakt z naszym Bankiem.
Następnie należy:
- Wejść na stronę https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage,
- Wybrać pole Bank lub inny dostawca tożsamości,
- Wybrać pole Grupa BPS i SGB Banki Spółdzielcze,
- W formularzu "Znajdź swój Bank Spółdzielczy", w polu "Nazwa Banku" wpisz "Bank Spółdzielczy w Warcie" i zatwierdź wyszukiwany Bank, a następnie naciśnij przycisk "Zarejestruj się",
- Zostaniesz przekierowany do strony bankowości internetowej eBankNet Banku Spółdzielczego w Warcie,
- Zaloguj się do systemu bankowości internetowej eBankNet,
- Na ekranie pojawi się treść "Udzielenie zgody",
- Sprawdź poprawność wyświetlonych danych (imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia, numer telefonu, adres e-mail),
- Jeżeli dane są niekompletne, przerwij rejestrację Profilu Zaufanego i skontaktuj się z Bankiem,
- Jeżeli dane są kompletne, wybierz przycisk akceptujący zgodę,
- Na ekranie pojawi się okno "Podpis zgody",
- Zatwierdź zgodę poprzez wpisanie kodu SMS,
- Nie zamykaj strony Banku i zaczekaj na automatyczne przekierowanie na stronę Profilu Zaufanego,
- Gdy zostaniesz przekierowany na stronę Profilu Zaufanego ("Rejestracja w Profilu Zaufanym"), uzupełnij pole Nazwa użytkownika, zaakceptuj regulamin i wybierz przycisk Zarejestruj się,
- W celu potwierdzenia rejestracji zostaniesz ponownie przeniesiony na stronę logowania systemu bankowości internetowej,
- Ponownie zaloguj się do systemu bankowości internetowej eBankNet,
- Na stronie pojawi się treść „Udzielenie zgody” (z numerem dokumentu z Profilu Zaufanego),
- Sprawdź poprawność wyświetlonych danych,
- Następnie wybierz przycisk akceptujący zgodę,
- Na ekranie pojawi się okno "Podpis zgody",
- Zatwierdź zgodę poprzez wpisanie kodu SMS,
- Nie zamykaj strony Banku i zaczekaj na automatyczne przekierowanie na stronę Profilu Zaufanego ("Profil zaufany Użytkownika"),
- Gdy zostaniesz przekierowany na stronę Profilu Zaufanego ("Rejestracja w Profilu Zaufanym"), w prawym górnym rogu okna powinno pojawić się Twoje imię i nazwisko świadczące o udanym zalogowaniu się do usługi Profik Zaufany,
- Sprawdź poprawność danych, które zostały przekazane z bankowości internetowej do Profilu Zaufanego (wybierając przycisk "Mój profil zaufany").
Pytania i odpowiedzi
- Co to jest mojeID?
- mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.
- Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
- Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.
- Jaką mam korzyść z używania mojeID?
- Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.
- Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
- Czy korzystanie z mojeID jest płatne?
- Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.
- Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
- Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.