Skip to main content

BLIK od 22.11.2021 w Naszym Banku

25-10-2021

 

  • Co to jest BLIK?

    BLIK to popularny sposób płatności dostępny teraz w aplikacji mobilnej
  • Kto może korzystać z BLIKA?

    Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
    • są posiadaczami konta osobistego w Banku Spółdzielczym w Warcie  lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
    • posiadają urządzenie z systemem Android i iOS z zainstalowaną aplikacją mobilną mobileNet
  • Dzięki usłudze BLIK możesz:

    • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji mobilnej wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
    • wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej
  • Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?

    • Limity płatności BLIKmożna ustawiać w bankowości elektronicznej eBankNet (zakres od 500,00 zł do 5.000,00 zł) w zakładce Mój profil - zarządzaj limitami
  • Jak aktywować BLIKA?

    Aby aktywować BLIK w aplikacji mobilnej naciśnij BLIK na głównym ekranie aplikacji. Następnie Włącz płatność BLIK, zaakceptuj Regulamin i zatwierdź swoim kodem e-PIN.
    Gotowe - BLIK jest aktywny.

 


BLIK - płać i wypłacaj wygodnie

www

Płatności w sklepach lub w Internecie:

  1. Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
  2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej
  3. Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
  4. Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
  5. To już wszystko - zakupy opłacone

Wypłata gotówki z bankomatu*:

  1. Wybierz formę wypłaty środków bez karty
  2. Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
  3. Podaj kwotę transakcji
  4. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej. Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
  5. Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
  6. Wypłata dokonana

*Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów


Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:

  1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
  2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu e-PIN do aplikacji mobilnej
  3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
    • aktualizuj system operacyjny oraz aplikację
    • stosuj oprogramowanie antywirusowe
    • stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
    • aktualizuj przeglądarki internetowe;
  4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją mobilną i nie przechowuj razem z nim kodu e-PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej;
  5. Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

Do pobrania:

Regulamin usługi BLIK

Informacja o aplikacji mobileNet

Jak zainstalować i użytkować aplikację mobileNet

 

Pragniemy poinformować, że od 09.12.2022 usługa BLIK w naszym banku została rozszerzona o funkcjonalność Przelewów na telefon (P2P).

Jest to idealne rozwiązanie do błyskawicznego rozliczania się ze znajomymi. Zrobisz to natychmiastowo, znając jedynie numer telefonu osoby, której chciałbyś wysyłać pieniądze.

Nieistotne jest w jakim banku ma konto osoba, której przelewasz pieniądze. Wystarczy, że oboje macie dostępną funkcję Przelewu na telefon BLIK w swoich aplikacjach bankowych.

Usługa działa 7 dni w tygodniu 24 h na dobę, a przelew dociera  w kilkanaście sekund. Maksymalny przelew wynosi 1 000,00 zł.

Do działania wymagana jest aplikacja mobileNet dostępna na smartfony z systemem  Android i iOS oraz uruchomiona usługa BLIK.

Aby uruchomić usługę BLIK na telefon należy w aplikacji mobileNet ją aktywować (Ustawienia - ustawienia BLIK - Przelewy na telefon - Aktywuj)

Wiecej informacji w znajduje się w Instrukcji obsługi aplikacji mobileNet.

 

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA DOTYCZĄCE USŁUGI BLIK

BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy.

Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść.

Na czym polega oszustwo na BLIK?


Oszustwo na BLIK polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych.Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”.


Oto przykładowe scenariusze działania oszustów:


Pilna pożyczka przestępca włamuje się na konto w mediach społecznościowych rodziny ofiary. Pisze o potrzebnie pilnej pożyczki na niewielką kwotę i wygenerowanie kodu BLIK. Pożyczkę obiecuje zwrócić za kilka dni. Ponieważ korzysta z tożsamości bliskiej osoby nieświadoma ofiara nie widzi konieczności dodatkowej weryfikacji.

Zgubienie lub kradzież portfela przestępca kontaktuje się z ofiarą i przekonuje, że zgubił portfel lub został mu on skradziony a potrzebuje gotówki. Przekonuje, że sprawa jest pilna, bo musi za coś zapłacić. W takich okolicznościach, gdy w grę wchodzą emocje i trzeba szybko działać, ofiara nie weryfikuje okoliczności ani tożsamości osoby kontaktującej się z nią.

Pracownik banku z ofiarą kontaktuje się rzekomy pracownik banku. W rozmowie telefonicznej oszust informuje, że wykryto próbę zaciągnięcia zobowiązania na rachunek tej osoby. Aby potwierdzić tożsamość klienta, prosi o podanie informacji dotyczących stanu rachunku, wysokości zgromadzonych środków itd. Nieświadoma ofiara udziela wszystkich informacji. Następnie przestępca prosi o wygenerowanie kodu BLIK, który pomoże w zdemaskowaniu oszusta. Kod ten posłuży oczywiście do pobrania pieniędzy z bankomatu.

Zakup na OLX ofiara wystawia na OLX produkt do sprzedaży i dostaje w aplikacji WhatsApp wiadomość od potencjalnego klienta. Pisze on, że jest zainteresowany i
chciałby kupić ten produkt przez InPost. Ofiara odpisuje więc, że nie ma problemu i pochwili otrzymuje odpowiedź, że klient zaraz zapłaci. Po kilku minutach przychodzi SMS od InPost z linkiem do potwierdzenia. Ofiara kilka w odnośnik i przechodzi na stronę firmy kurierskiej. Ale aby otrzymać pieniądze, ofiara musi tylko wpisać dane karty bankowej, na którą wpłyną środki. W kolejnym oknie pojawia się już tylko prośba o wpisanie kodu BLIK i potwierdzenie wypłaty.

Żeby nie dać się oszukać, stosuj środki bezpieczeństwa:


Nie podawaj szczegółowych danych przez telefon, nawet kiedy bank rzekomo ich wymaga (pracownicy banku i tak mają je w systemie).

Jeśli znajomy znienacka prosi Cię o kod BLIK w rozmowie na komunikatorze, zadzwoń do niego i upewnij się, że to z nim rozmawiasz.

Przed potwierdzeniem transakcji BLIK sprawdź dwa razy, ile wynosi kwota i do kogo ona trafi.

  Nie klikaj w linki otrzymywane od nieznanych numerów niemal na pewno przeniosą Cię one do stron wyłudzających dane lub pieniądze.

Przed zalogowaniem się na konto w banku, dwa razy upewnij się, że adres strony jest właściwy.

Nie loguj się wrażliwymi danymi w otwartych sieciach Wi-Fi, m.in. w kawiarniach.

Stosuj dwuskładnikowe uwierzytelnienie kont społecznościowych (2FA) dzięki niemu każda osoba próbująca zalogować się na Twoje konto będzie musiała wprowadzić specjalny kod wysyłany tylko na autoryzowany numer telefonu komórkowego.

Pamiętaj! Kiedy ktoś prosi Cię o kod BLIK:
Nie działaj pochopnie. Najlepiej zadzwoń do tej osoby.

Zawsze sprawdzaj, komu wysyłasz kody do płatności mobilnych.

Nigdy nie przekazuj pieniędzy obcym osobom.

Płatności BLIKIem są bezpieczne.
Pamiętaj, że zagrożenie nie wynika ze sposobu płatności, ponieważ zarówno BLIK, jak i sama aplikacja bankowa, mają szereg zabezpieczeń gwarantujących bezpieczne transakcje. Źródłem niebezpieczeństwa jest fałszywy znajomy.

Pamiętaj, że jeżeli sam nie podasz nieuprawnionej osobie haseł ani kodów i właściwie zabezpieczasz swoje konto oraz smartfon, prawdopodobieństwo wyłudzenia jest znikome.

Napisz do nas

Bank Spółdzielczy w Warcie

ul. Klasztorna 1
98-290 Warta

tel.: (43) 829 40 19 (sekretariat)

(43) 829 42 16 (księgowość)

(43) 829 42 18 (sala operacyjna)

fax: (43) 829 40 19

Adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


Oddział w Buczku

ul. Parkowa 1
98-113 Buczek
tel. (43) 677 40 10

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 7:45 - 15:00

Oddział w Siemkowicach

ul. Szkolna 5
98-354 Siemkowice
tel. (43) 841 72 26

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 7:45 - 15:00

Punkt Obsługi Klienta w Goszczanowie

98-215 Goszczanów
ul. Kaliska 15
tel. (43) 829 04 31

Godziny otwarcia:

poniedziałek - piątek 7:30 - 15:00

Punkt Kasowy Warta ( w budynku Urzędu Miejskiego w Warcie)

98-290 Warta
ul. Reymonta 1

tel. 603 846 222

Godziny otwarcia:

poniedziałek - czwartek 8:00 - 15:00
piątek 8:00 - 13:30

Bankomat 24h
  • Warta w budynku Banku, od strony ul. Klasztornej 1
  • Rossoszyca ul. Ogrodowa 1/4, w budynku Punktu kasowego
  • Buczek ul. Parkowa 1, w budynku Banku
  • Siemkowice, ul. Szkolna 5, w budynku Banku,

LISTA BANKOMATÓW BEZ PROWIZJI:

Wpłatomaty PlanetCash

USŁUGA WPŁAT KARTAMI W BANKOMATACH PLANET CASH

Usługa wpłat w urządzeniach samoobsługowych zapewnia bezpieczeństwo i komfort zarządzania gotówką. Transakcja wpłaty odbywa się w trybie online co oznacza, że wpłacona gotówka w urządzeniu w tym samym czasie pojawia się na rachunku przypisanym do karty płatniczej. Usługa możliwa jest do zrealizowania  we wpłatomatach sieci Planet Cash, które posiadają urządzenia we wszystkich kluczowych galeriach i popularnych sieciach handlowych w kraju, a ich zaletą jest dostępność w trybie 24/7, co zwiększy Państwa wygodę i satysfakcje z oferowanych usług. Wpłatomaty gwarantują szybkie, bezpieczne i całodobowe wpłaty gotówki bezpośrednio na konta bankowe.

Aby móc korzystać z usługi musisz posiadać rachunek w Naszym Banku oraz kartę płatniczą.

Wpłacaj pieniądze w trzech prostych krokach 24h/7:

Przygotuj i policz banknoty do wpłaty, pamiętaj aby nie były: pogniecione, spięte gumką lub spinaczem. Wpłatomat nie przyjmuje monet.

  1. Wybierz opcje „wpłatomat” na ekranie i włóż kartę.
  2. Włóż banknoty do urządzenia i potwierdź wartość transakcji.
  3. Twoje pieniądze już są na koncie! Pamiętaj aby zabrać potwierdzenie wpłaty.

Pełna lista wpłatomatów sieci Planet Cash znajdą Państwo na stronie:

https://www.planetcash.pl/znajdz-bankomat-i-wplatomat

Znajdziesz nas też tutaj