Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Voice phishing

Data publikacji:

CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

Vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufnedane.

Połączenie z nieznanego numeru od razu wzbudziło by nasze podejrzenia, niestety atakujący także o tym wiedzą, dlatego też wykorzystują metody spoofingu, czyli podszywania się pod np. Infolinię Banku.

Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.

Jak się bronić?

  • Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz o pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy email. Zachowaj te dane dla siebie.
  • Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa - rozłącz się.Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń na numer infolinii.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek.Chroń swoje dane.

 

Aktualności

Data publikacji:
Zmiana godzin pracy Banku w dniu 31.12.2025r.
Data publikacji:
Alert CERT Polska - Phishing z wykorzystaniem domeny gov.pl
Data publikacji:
W dniu 10.11.2025 Bank Spółdzielczy w Warcie będzie nieczynny

    Przydatne informacje

    Kursy walut

    Kursy walut - aktualne stawki sprzedaży i kupna
    Waluta Sprzedaż Kupno
    EUR 4.3512 4.0939
    USD 3.7018 3.4825
    CHF 4.6833 4.3485
    GBP 4.9747 4.6465

    Stawki referencyjne

    WIBOR 1M - średnia
    4,37%
    WIBOR 3M - średnia
    4,28%
    WIBID 1M - średnia
    4,17%
    Stopa referencyjna
    4,00%

    Kalkulator kredytowy

    Invalid Input
    Invalid Input
    Pole wymagane
    Pole wymagane
    Niepoprawny format
    Pole wymagane
    Pole wymagane
    Pole wymagane