Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Voice phishing

Data publikacji:

CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

Vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufnedane.

Połączenie z nieznanego numeru od razu wzbudziło by nasze podejrzenia, niestety atakujący także o tym wiedzą, dlatego też wykorzystują metody spoofingu, czyli podszywania się pod np. Infolinię Banku.

Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.

Jak się bronić?

  • Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz o pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy email. Zachowaj te dane dla siebie.
  • Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa - rozłącz się.Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń na numer infolinii.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek.Chroń swoje dane.

 

Aktualności

Data publikacji:
Nie dajmy się CYBERPRZESTĘPCOM !!!
Data publikacji:
Niedostępność usługi Ekspress Elixir i BLIK w dniu 21.09.2025 w godz. 00:30-04:30
Data publikacji:
Oszustwo „na KNF”. Nowe metody wyłudzania pieniędzy. Bądź czujny !

    Przydatne informacje

    Kursy walut

    Kursy walut - aktualne stawki sprzedaży i kupna
    Waluta Sprzedaż Kupno
    EUR 4.3786 4.1201
    USD 3.7659 3.5433
    CHF 4.7395 4.4013
    GBP 5.0448 4.7125

    Stawki referencyjne

    WIBOR 1M - średnia
    4,84
    WIBOR 3M - średnia
    4,75
    WIBID 1M - średnia
    4,64%
    Stopa referencyjna
    4,75%

    Kalkulator kredytowy

    Invalid Input
    Invalid Input
    Pole wymagane
    Pole wymagane
    Niepoprawny format
    Pole wymagane
    Pole wymagane
    Pole wymagane