Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Voice phishing

Data publikacji:

CZYLI OSZUSTWO Z WYKORZYSTANIEM POŁĄCZENIA TELEFONICZNEGO

Vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufnedane.

Połączenie z nieznanego numeru od razu wzbudziło by nasze podejrzenia, niestety atakujący także o tym wiedzą, dlatego też wykorzystują metody spoofingu, czyli podszywania się pod np. Infolinię Banku.

Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.

Jak się bronić?

  • Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz o pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy email. Zachowaj te dane dla siebie.
  • Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa - rozłącz się.Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń na numer infolinii.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek.Chroń swoje dane.

 

Aktualności

Data publikacji:
Przerwa w działaniu usługi BLIK w dniu 13.07.2025r.
Data publikacji:
Godziny otwarcia Banku w dniu 20.06.2025
Data publikacji:
Nowe funkcjonalności w aplikacji mobilnej i bankowości elektronicznej eBankNet

    Przydatne informacje

    Kursy walut

    Kursy walut - aktualne stawki sprzedaży i kupna
    Waluta Sprzedaż Kupno
    EUR 4.3811 4.1226
    USD 3.7515 3.5297
    CHF 4.7420 4.4037
    GBP 5.0742 4.7400

    Stawki referencyjne

    WIBOR 1M - średnia
    5,34%
    WIBOR 3M - średnia
    5,22%
    WIBID 1M - średnia
    5,14%
    Stopa referencyjna
    5,00%

    Kalkulator kredytowy

    Invalid Input
    Invalid Input
    Pole wymagane
    Pole wymagane
    Niepoprawny format
    Pole wymagane
    Pole wymagane
    Pole wymagane